Hjärta.

Att det var just du som kom till oss var så självklart, från första stund kunde jag inte tänka mig någon annan än just dig. Det är som att du varit här hela tiden för jag kan inte förstå hur jag fått dagarna att gå utan dig, hur jag kan ha levt ett liv utan att du varit en del utav det. Jag skulle kunna ligga och kolla på dig dygnets alla timmar om inte sömnen tog över. Att se din lilla kropp bredvid min, höra dina andetag och se hur din bröstkorg sänks upp och ned, och när du ibland borrar dig in under min haka och börjar andas tyngre och tyngre tills du tillslut har somnat, är bland det bästa jag vet och jag skulle inte byta bort det för någonting. Att se dig utvecklas för varje dag, bli mer självständig och utveckla din egna personlighet är så häftigt samtidigt som det är skrämmande. Jag vill att du ska vara våran lilla liten. Det är så svårt att skriva ner min kärlek till dig min underbara son, men jag ska iaf försöka. jag älskar när du är nyvaken och ligger pratar med väggen, fönstret och ibland med mig, dina små trötta ögon lyser "bus" och man vet aldrig hur dagen kommer bli. Jag älskar när du är så övertrött att du inte vet vad du ska ta dig till men vägrar ändå sova. Jag älskar att lyser upp som sol varje dag Jocke kommer hem ifrån jobbet, och du följer honom noga med blicken tills han tar upp dig och pussar på dig. Ibland är du så mysig och vill ligga nära, helst så att du kan vända dig om och kolla upp på mig lite då och då och vill att jag ska pussa dig på näsan. Vissa dagar vill man bara dra täcket över huvudet och hoppas att dagen ska fort, men dom dagarna hör till. Jag är stolt över att få vara just din mamma och jag älskar dig så bokstäver inte kan förklara. Det är en ära att få se dig växa upp och du är det finaste jag och pappa någonsin gjort och jag hoppas att du en dag ska inse allt det här, att du är allt och lite till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0