om allt annat faller

Jag tror det var väldigt längesen som jag var så hungrig som jag var idag. Redan när jag vaknade mådde jag illa för att jag var så hungrig. Men jag försökte tänka på annat än mat när vi kom fram.
Lite roligt var det när Jocke ringde på entrén och det kommer en barnmorska, Jocke förklarar att vi ska ta blodprover osv och hon kollar på honom och tänker "ser inte du att det står förlossning här och att det här är ett BB" och hänvisar honom till huvudentrén och provlabben. Men det var innan hon såg mig förstås.
 Det har varit lite synd om mig idag måste jag säga, först tog dom 3 blodprov, plåstrade om mig. Sen kom dom på att dom måste ta ett till. Så hon var tvungen att sticka mig igen i samma arm, och det gjorde lite ont. Sen var jag jätte hungrig, sen fick vänta typ 40 min på läkaren och provsvaren men då hade vi redan väntat emellan där också. Alltså en väldigt lång väntan.
Under tiden pratade jag med Jocke om vad jag skulle äta, nu kommer det roliga. Han sa "men man kan inte alltid få som man vill, typ aaa jag vill ha hummer, kan du fixa de?" och vet ni vad jag sa till honom att jag var sugen på? En sjukhus macka, en torr liten sjukhus macka som dom har i cafeterian på sjukhus. Det var väl inte för mycket begärt? Han väljer alltså att jämnföra detta med en hummer. Men han är fin han.

Vi väntar iaf på provsvar, jag hoppas att dom ringer idag. Jag hoppas att f-kassan kan sluta vara så himla sega med det dom jobbar med. Jag hoppas att liten mår bra och fortsätter ha det bra och mysigt i magen ett tag till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0